انرژی جایگزین به آن دسته از انرژی هایی گفته میشود، که برای تولیدشان از منابع بدون کربن استفاده میشود؛ مانند انرژی خورشیدی، انرژِی باد، انرژی دریایی، انرژی زمین گرمایی و کربن خنثی مانند زیست توده .

از هیدروژن نیز که در پیل های هیدروژنی قادر به ذخیره انرژی است به عنوان انرژی نو نام برده میشود. این نوع انرژی ها معایب سوخت های فسیلی مانند افزایش غلظت دی اکسید کربن و در نتیجه افزایش دمای کره ی زمین و تغییرات آب و هوایی و آلودگی زیست محیطی را ندارد و علاوه بر این منابع تولید آنها تمام نشدنی و نامحدود است.

انرژی خورشیدی : از جمله پرکاربرد ترین انواع انرژی های نوین است. استفاده از انرژی دریافتی از خورشید و تبدیل این انرژی به برق با روشهای مختلف ، منجر به تولید برق خورشیدی می شود . مرسوم ترین نوع برق خورشیدی ، برقی است که توسط پنل های فتوولتائیک تولید میشود؛ برق تولیدی توسط این پنلها برق DC است و به وسیله ادوات جانبی مانند باتری ، اینورتر، شارژر کنترلر و … قابل مصرف می باشد.

انرژی باد : تبدیل انرژی باد به انرژی الکتریکی که توسط توربین های اکتریکی انجام می شود .

انرژی زمین گرمایی : یا انرژی تولید شده از گرمای درون زمین ، برای تولید برق حرارتی ، تامین مورد نیاز اماکن و مصارف صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. انرژی زمین گرمایی به انرژی حرارتی که در درون پوسته جامد کره زمین یافت می گردد گفته میشود.

انرژی آبی ( دریایی،اقیانوسی،جزرومد،موجی)

برق آبی یا برق تولید شده توسط آب و یا هیدروالکتریسیته یکی دیگر از انواع برق های نوین می باشد .

زیست توده یا بیومس : یکی از منابع انرژی تجدید پذیر است که از مواد زیستی حاصل میشود و منابع آن به موادی مثل زباله ها و ضایعات جنگلی ، محصولات و ضایعات کشاورزی و … اطلاق می شود که با سوختن آنها عملی شبیه به سوختن منابع فسیلی اتفاق می افتد و امکان تولید برق حاصل می شود.

اخباردسته‌بندی نشدهمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *