یکی از قسمت های مهم و اصلی یوپی اس که در کیفیت و بهره وری عملکرد آن تاثیر مستقیم می گذارد ، باتری یوپی اس می باشد. باتری یوپی اس یک سیستم الکتروشیمیایی برای ذخیره انرژی است ، که انرژی را به صورت شیمیایی ذخیره می کند و در زمان دشارژ، آن را تبدیل به انرژی الکتریکی می کند.

باطری های یوپی اس انواع مختلفی دارند که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سرب اسید  (Lead-acid)                 2. نیکل کادمیوم (Nickel-cadmium)        3. لیتیوم یون       (Lithium-ion)

1. سرب اسید : در بیشتر موارد از این نوع باتری یوپی اس استفاده میشود که دارای ویژگی های زیر است :

کارایی بالا / بازدهی بالا / امپدانس داخلی پایین / قابلیت تحمل بالا در شرایط نگهداری نامناسب ( شارژ بیش از حد، دشارژ بیش از حد)/ قیمت مناسب. در باتری سرب اسید از الکترولیت هایی که شامل آب ، سولفوریک اسید و صفحه های ساخته شده از سرب میباشد ، استفاده شده است . باتری های سرب اسید دو مدل اصلی دارند :

VRLA (valve egulated lead acid)

Flooded

2. باتری نیکل کادمیوم : الکترودهای باتری نیکل کادمیوم از نیکل هیدروکسید (صفحه مثبت) و کادمیوم هیدروکسید (صفحه منفی) ساخته شده اند . این باتری ها دارای طول عمر بالا و توانایی سازگاری با تغییرات دما و همچنین دشارژ سریع deep discharge میباشند. علاوه بر این نیکل و کادمیوم هر دو سمی هستند و فرآیند بازیافت این باتری ها هزینه بر می باشد و آنها نیازمند تعمیر و نگهداری دوره ای هستند .

3. باتری لیتیوم یونی : قابل استفاده در یوپی اس است که به سرعت در حال رشد است و از انرژی بالا استفاده میکند ، همچنین دارای چگالی و وزن کم هستند .

اخباردسته‌بندی نشدهمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *