یوپی اس منبع تغذیه بدون وقفه و مخفف عبارت Supply power uninterruptible می باشد.
یو پی اس یک منبع تغذیه الکترونیکی است که تامین بدون وقفه ی توان مورد نیاز بار مصرفی از وظیفه ی اصلی آن می باشد.
نحوه کارکرد یو پی اس بدین صورت است که بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار گرفته علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلاف شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می گردد.
همچنین یو پی اس به عنوان منبع وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید. در حالت عادی وقتی یک مصرف کننده به شبکه برق متصل باشد با قطع برق از طرف شبکه برق مصرف کننده نیز خاموش می شود. اما اگر بین مصرف کننده و شبکه برق یک دستگاه یو پی اس قرار گرفته باشد با قطع برق مصرف کننده تا مدتی قادر خواهد بود روشن باقی بماند.
استفاده از یک منبع برق پشتیبان مانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه (UPS) به شما در فائق آمدن بر مشکلات ناشی از قطع و نوسان برق شهر کمک خواهد کرد و در برابر قطع کلی برق محافظت می‌شوید. برای جلوگیری از خرابی یا از دست دادن اطلاعات که ناشی از مشکلات برق است، سطوح مختلف حفاظتی را برای خود به وجود آورید.
موارد کنترل یو پی اس ها به گونه ای طراحی شده که همواره برای مصرف کننده دو منبع انرژی وجود داشته باشد؛ یکی منبع انرژی اولیه(برق شهری) و دیگری منبعی که در صورت قطع منبع اول وارد مدار می شود و به آن منبع ثانویه (باتری)گفته می شود.

اخباردسته‌بندی نشدهمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *